Deklaracja dostępności

Ministerstwo Cyfryzacji zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Kompetencje cyfrowe.

Data publikacji strony internetowej: 2024-07-15.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024-07-15.

 

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

 

Przygotowanie deklaracji dostępności

Oświadczenie sporządzono dnia: 2024-07-15.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

 

Skróty klawiaturowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych:

  • TAB – Kolejny element
  • SHIFT + TAB – Poprzedni element
  • SHIFT + ALT + G – Strona główna

 

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Sebastian Strawa, adres e-mail: sebastian.strawa@cyfra.gov.pl. Kontaktować można się także, dzwoniąc na numer telefonu 662 945 086. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich poprzez Kontakt.

 

Dostępność architektoniczna

Ministerstwo Cyfryzacji mieści się w jednej lokalizacji:

  • Budynek przy ul. Królewskiej 27, 00-060 Warszawa

Budynek przystosowany jest dla osób z niepełnosprawnością ruchową.
Do budynku prowadzą dwa wejścia:

  • wejście główne A – jest dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową, w tym osób, które poruszają się na wózku inwalidzkim, osób niewidomych lub słabowidzących,
  • wejście B – nie jest dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową – można skorzystać z przenośnej platformy, którą obsługują pracownicy ochrony.

Do budynku można dojechać:

  • samodzielnie:
    parking jest przed budynkiem, w strefie płatnego parkowania,
    przed wejściem głównym A są dwa oznakowane miejsca postojowe, przeznaczone dla pojazdów osób z niepełnosprawnościami,
  • środkami komunikacji publicznej:
    dojazd autobusem komunikacji miejskiej: przystanki Królewska 02, 03, 04, 08,
    dojazd tramwajem: przystanek Królewska 06,
    dojazd metrem: przystanek Metro Świętokrzyska.

Po wejściu do budynku znajduje się recepcja. Dalsze przejście zabezpieczone jest bramkami, przez które może przejechać osoba na wózku.
W budynku zamontowano system TOTUPOINT, który ułatwia dostęp osobom niewidomym i słabowidzącym. System składa się z:

  • zamontowanych na budynku (nad drzwiami wejściowymi) znaczników, które emitują komunikat głosowy dostępny dla osób korzystających z systemu; komunikat ten zawiera informacje dla odwiedzających, takie jak:
    opis wejścia do budynku,
    informacja, gdzie jest recepcja,
    informacja, gdzie jest okienko pocztowe;
  • aplikacji mobilnej – kiedy osoba korzystająca z aplikacji zbliża się do konkretnego miejsca, znacznik informuje ją sygnałem dźwiękowym, że dotarła na miejsce. Aplikacja daje także możliwość zapoznania się z informacją tekstową udostępnianą przez znacznik. Aplikacja jest bezpłatna – można ją pobrać w Google play lub App store.

Przy wejściu głównym A jest podjazd dla wózków. Drzwi wejściowe do budynku są sterowane automatycznie, przystosowane do przejazdu wózka. W holu głównym znajduje się recepcja budynku i posterunek ochrony – możliwość udzielenia pomocy osobom z niepełnosprawnościami.
W budynku w holu A znajduje się winda dostosowana do wjazdu wózków, umożliwiająca osobom z niepełnosprawnością ruchową dostęp do wszystkich kondygnacji budynku.
Wejście do budynku, hol główny i klatki schodowe zostały specjalnie oznakowane, aby ułatwić poruszanie się osobom słabowidzącym.
W holu głównym A jest platforma przyschodowa, umożliwiająca osobom z niepełnosprawnością ruchową, które poruszają się na wózkach, dostęp do: sal konferencyjnych, szatni, pomieszczenia socjalnego i toalety dla osób niepełnosprawnych.
Toalety dla osób z niepełnosprawnością ruchową i poruszających się na wózku są się na każdym piętrze budynku.
Sale konferencyjne są przystosowane dla osób poruszających się na wózku.
Do budynku można wejść z psem asystującym, psem przewodnikiem lub osobą asystującą.
W Ministerstwie Cyfryzacji obowiązuje zasada, że pracownicy odbierają umówionych gości z recepcji osobiście.